Jobbfunderingar

Gud vad jag skulle vilja ha ett jobb nu som alla andra normal människor och få känna mig viktig och inte bara sköta hemmasysslor, jag skulle vilja ha ett administrativt jobb, det skulle passa mig utmärkt. Det är så tråkigt när man hela tiden måste hålla igen och inte har några pengar, speciellt nu när det är vår och vårkänslorna kommer och man vill ha lite nytt fint i garderoben, ni tjejer vet i varje fall vad jag pratar om. Har inte fått någon lön sen Maj förra året och det är inte kul kan jag lova. Ska börja få akassa nu from 14 Mars. Har jobbat några gånger som timvikarie på dagis, men det blir man inte fet på kan jag lova. Nej, jag skall försöka bli en positivare människa men jag önskade verkligen att någon ringde på dörren och sa att jag hade fått ett jobb...
Kram alla i solen..


Kommentarer
Postat av: Javabönan

Vad kul att du har börjat blogga igen =)



Tråkigt att det inte finns något jobb däremot...där jag bor finns heller inga och jag vill inte pendla så långt när Esmeralda är så liten. Vill ju inte lämna ett barn på dagis från 6.30 till 18.00 vilket jag skulle få göra om jag jobbade heltid i Örebro och pendlade.Jobba mindre tid och pendla så långt lönar sig inte.



Inte behöver väl du gå ner i vikt och 20 kg, ska du bli anorektiker eller...så mycket kan ju omöjligt gå att ta av din kropp. Jag däremot har typ 20 kg kvar innan jag väger som jag känner mig, är i alla fall på väg åt rätt håll. Har gått ner -5 kg sen nyår och vi försöker ställa om våra vanor så att det blir långsiktigt och ingen bantning som man sen går opp igen.



Jättekul att du har börjat blogga igen för jag har saknat dina inlägg.



Det vore verkligen roligt om du hörde av dig till min blogg eller min mail, [email protected]



Förresten, varför börjar du inte plugga? Man blir inte fet på att plugga heller men jag tyckte det var jättekul, många vänner och man känner att man klarar av att lära sig saker. Det kräver förvisso att man vet någorlunda vad man vill göra sedan.



Även om min it-examen känns lite bortkastad så ångrar jag inte att jag pluggade, det var värt varenda krona i studielån och jag skulle ha gjort om det om jag fick chansen.



Var rädd om er så ni blir friska och kan få lite sol på nosen.



Kram,

Maria (Sis)



2010-03-10 @ 11:40:26
URL: http://javabonan.blogspot.com
Postat av: Wivi

Vilken jättefin, ny bloggsida...Kramis

2010-03-10 @ 19:20:37
Postat av: Heléne

Nä verkligen inge skoj å vara arbetslös!! Hoppas du får nåt jobb snart!



Tack för kommentaren om köket! Är så himla nöjd me det! De är ett Ikea kök å luckorna heter Abstrakt, vita högblanka.

Kram



2010-03-10 @ 20:25:08
URL: http://rosadagar.blogg.se/
Postat av: jenny ♥ tävla gärna hos mig!

Förstår att det känns tungt o jobbigt, försök sätt upp små mål och nå dom en bit i taget.



Mitt jobb gick i konkurs under min mammaledighet för snart ett år sedan så jag måste också bege mig ut i jobbsökandet i höst igen men bestämmer man sig så tror jag allt är möjligt!



Kramar i massor

2010-03-10 @ 20:36:07
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0